- Sagsbehandleren i barnets kommune sender en henvisning til Børneterapien med oplysning om relevante ønsker fx visitation eller behandling.
- Børneterapien bekræfter modtagelsen af henvisninger pr. mail.
- Børneterapien indkalder barn og forældre til en visitationsundersøgelse eller evt. direkte til behandling.
- Børneterapien skriver et notat på baggrund af visitationsundersøgelsen, hvor der er taget stilling til om behandling vil være relevant her og i så fald hvilken eller hvilke ydelser, der er behov for. Notatet sendes til kommunen og forældrene så begge parter får den samme information samtidig.
- Sagsbehandleren eller visitationsudvalget i barnets kommune vurderer om de vil følge anbefalingerne. Afgørelsen sendes skriftligt til både forældre og Børneterapien.
- Når en ydelse er bevilget og Børneterapien har fået besked, indkalder vi barnet og forældrene til et opstartsmøde, så snart behandlingen kan gå i gang.
- En ydelse i Børneterapien kan indeholde undersøgelse, test, træning, behandling og derudover evt. deltagelse i relevante møder, speciallægeundersøgelser og lignende der vedrører barnet.
- Hen mod afslutningen af ydelsesperioden skrives en rapport om behandlingens forløb, barnets aktuelle funktionsniveau og begrundelse for forlængelse eller afslutning af ydelsen.
En henvisning fra A-Z
Et typisk forløb indeholder 8 arbejdsgange